2023. március 6., hétfő

Egyéb nem kötelező előkészület - Internet

Az elmúlt hónapjaink olvasgatással, vlog nézésekkel teltek, hogy mire is lenne még előreláthatólag szükségünk.

Három dologra redukálódott:

1. Internet/WIFI ez elengedhetetlen szükséglet:D
2. Készpénz? Kártya? Mennyit? Milyen címletek?
3. Milyen applikációkat érdemes letölteni, amik megkönnyíthetik az életünket odakinn.

1. Internet

Itt igazából mindenkinek át kell gondolni mit is szeretne, mi éri meg igazán számára. Két opciód lehet, ha saját netet akarsz: az egyik a SIM kártya, a másik pedig az úgynevezett WIFI tojás. Amennyiben egyedül utazol vagy legalábbis szeretnél saját netet a SIM kártya éri meg jobban, számunkra viszont egyértelműen a WIFI "tojás" volt a nyerő opció. Sokat lamentáltunk rajta, végül számolgattunk. 

- vagy veszünk két SIM kártyát és mindketten kényelmesen használjuk a telefonunkat (legdrágább opció - igaz minimálisan több, mint a tojás- viszont, ha már a telefonomon és a laptopomon is kell net, akkor osztanom kell a telefonnal)
- vagy veszünk egy SIM kártyát és egyikünk nonstop osztja a netet (ezzel nullára vágva a telefonja aksiját)
- vagy veszünk egy WIFI tojást, amivel akár a telefonokkal/tabletekkel mindketten kényelmesen korlátlan készülékkel rácsatlakozhatunk, ráadásul egy plusz powerbank is jár hozzá, ha sikerülne nap közben lemeríteni. Oh és korlátlan 4G adatmennyiség. (Egy hónapra nagyjából 19 ezer Forint)

Szerintem egyértelmű miért is tettük le a voksot végül a "tojás" mellett (amúgy azért ragadt rajta a név, mert eredetileg tényleg tojás alakja volt). Végül az SKT mellett döntöttünk. Ennek a szolgáltatónak van rövid és hosszútávú bérlete is. 17 nap után már a hosszútávú árkategóriára át lehet menni. 

Rettentő egyszerű a menet: kiválasztod melyik dátumtól kéred --> alatta hogy hány darab 30 napos és hány plusz napot kérsz (nálunk 32 nap szóval 1 db 30 napos és 2 db egy napos) --> kiválasztod mikor akarod visszavinni -->  hol veszed fel és hol adod le (Incheon reptér 1 és 2-s terminálján is van 0/24 órás ügyfélszolgálat). KTE-n ehhez regisztrálnom kellett, bedobta a kosárba ééés elméletileg kártyával ki tudod fizetni ---> nekem nem ment. Az összes K&H-s kártyánkat visszadobta, de nincs pánik lehet egyenes utalást is végezni. Elküldenek minden adatot, bár kicsit hiányosnak tűnik, de a SWIFT kód miatt jó lesz az. Majd kérik, hogy az utalásról küld el a kivonatot és a rendelésszámot a megadott e-mail címre.

Pár óra múlva jött is az e-mail, hogy türelmet kérnek, amint megérkezik az összeg véglegesítik a foglalásunkat. Amire figyeljetek, ha utaltok, hogy a beállításoknál a Minden Költséget a Feladó fizet... Én bénabéla voltam, nem figyeltem:)

Noh az átutalás és banki átváltások miatt két nap múlva jött az e-mail, hogy a rossz beállítás miatt (a feladó csak az országhatárig vállalja a költségeket- ez volt a banki alapbeállítás) kevesebb összeg érkezett hozzájuk, így talomba rakták a foglalást. Töredelmesen elnézést kértem, elmondtam hiába próbáltuk kártyával nem ment a hibaüzenetek miatt és azonnal elutaltam a különbözetet. 

Pár órával rá már jött is az e-mail, hogy várják az összeget és szomorúan hallják, hogy nem tudtam fizetni és amennyiben el tudom mondani milyen hibaüzenettel utasított el minket a rendszer megköszönnék, ha megosztanánk velük. Noh itt már azt mondtam "Ezt nevezem ügyfélszolgálatnak"... Szerencsém volt, mert volt róla képem úgyhogy el is küldtem nekik, amit meg is köszöntek és amint átment a pénz már küldték is az adatokat. Hol, hogyan vehetem át, mini térképekkel a repterekről stb.

Egy szó, mint lassan ezer...KTE ügyfélszolgálatára egyetlen egy rossz szavam sem lehet. Pár órán belül mindig reagáltak, udvariasan, tökéletes angollal.  Meglátjuk az átvétel is ennyire zökkenőmentes lesz-e :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése